Ibland strular det vare sig man vill eller inte. Mycket går att lösa på egen hand, till exempel via vår guide till Creative Cloud, Adobes forum eller genom att söka på Google.
Men ibland är det bara Adobes support som kan hjälpa dig vidare. Till exempel när det är riktigt tekniska fel eller inköpsproblem.
Adobes support är tyvärr bara på engelska. De brukar vara väldigt hjälpsamma, men väntetiden på telefon kan vara ganska lång (20-30 min). Många brukar därför föredra chatten framför telefon.
Frågor och svar
samt chatt:
Är din engelska lite ringrostig?
Ett bra tips är att ha Google Översätt (Translate) vid din sida. Då kan du enkelt skriva din fråga och få den översatt direkt till engelska. Kopiera sedan in den i chatt-rutan. Detsamma med deras svar, kopiera och översätt till svenska.

Översättningen blir inte perfekt, men jag lovar att Adobes kundtjänst kommer förstå vad du menar.
Så här kontaktar du Adobe
1. Besök Adobes kundsupport-sida.
2. Klicka på Chattikonen (pratbubblan)
3. Skriv din fråga
Först kommer Adobe försöka ge dig svar genom sin chattrobot. Efter svaret kommer du få en fråga om det har hjälpt dig. Om inte, kommer du att få några alternativ varav ett är att chatta med en person.
I chatten kan du i lugn och ro beskriva ditt problem – på engelska. Tycker du det är trixigt kan du använda Google Översätt (Translate).