Vilma Denesfay
Lärare på ModerskeppetVilma Denesfay har en förkärlek för sociala medier. Efter examen från Medie- och kommunikationsprogrammet arbetar hon nu som marknadskoordinator.
Våren 2022 praktiserade Vilma på Moderskeppet och gjorde kursen TikTok för företag. Hon vill i kursen slå hål på myten om att TikTik bara är för barn. Plattformen kan med fördel användas av företag – precis som med andra sociala medier.
Vilma har examen från medie- och kommuniktionsvetenskapliga programmet vid Jönköping University och arbetar som marknadskoordinator på OnePartnerGroup.
På sociala medier hittar hon inspiration till nya platser att besöka och nya maträtter att upptäcka. Hon gillar att laga mat och försöker ofta återskapa matupplevelser från alla världens hörn.
Hon tycker att en av de bästa sakerna med sociala medier är att det fungerar som ett snabbt kommunikationsverktyg. Det händer mycket och utvecklas ständigt med stora möjligheter till dialog och att kommunicera direkt med mottagaren. Till skillnad från andra kanaler gillar Vilma sociala medier för att det möjliggör direkt respons från mottagaren med mätbara resultat.
Moderskeppet
Moderskeppet har Sveriges största utbud av onlinekurser. Allt är skapat med stor pedagogisk omtanke och erfarenhet. Om Moderskeppet
Vi hjälper gärna till
Alltid människor i andra änden. Och vi svarar på alla mejl. Har du frågor? Kontakta oss