Onlinekurser i TikTok för företag
Som med all marknadsföring är det viktigt för företag att förstå TikTok, användarna och kulturen.
Du lär dig hur i våra onlinekurser.
Vilma Denesfay, lärare i TikTok
Redigera dina TikToks med CapCut
Redigeringsappen CapCut är speciellt framtagen för just TikTok-videor. Oavsett om du vill redigera från grunden eller använda färdiga mallar är CapCut det givna valet.
Influencern Ida Lejenblad lär dig både grundläggande och mer avancerade redigeringstekniker i appen CapCut.
Kom i gång med sociala medier
Erfarna Sarah Dayan lär dig att lyckas i sociala medier. Du får tydlig vägledning i hur du väljer rätt kanaler för just din organisation.
I kursen lär hon dig styrkor, svagheter och målgrupperna som finns i respektive kanal – TikTok, Instagram, Facebook och Youtube.
Nybörjarstarten
Första steget Med TikTok har sociala medier-kartan delvis ritats om. Allt fler företag satsar hårt på att marknadsföra sig på TikTok för att nå den yngre generationen.
Sarah Dayan reder ut alla begrepp som du behöver ha koll på och guidar dig in i den digitala marknadsföringen. Snart skapar du kampanjplaner och utvärderar resultatet av dem.
Generation Z på sociala medier
De kallas för TikTok-generationen eller Generation Z. Den generation som helt och hållet vuxit upp med sociala medier.
Digitalsnack-grundaren Cecilia Victoria Kärrberg lär dig hur du ska engagera och nå Generation Z. Hon ger även tips på verktyg som du som företag eller organisation behöver för att nå en yngre målgrupp.
Gör klipp som inte svajpas förbi
Lär dig skapa video för sociala medier från planering till publicering och analysering.
När du jobbar med TikTok professionellt
Kurser som fördjupar ditt användande. När TikTok är en viktig del av ditt jobb.
5 bra skäl att satsa på TikTok som företag
TikTok har blivit en viktig plattform för företag. Skälen varierar, är något av dessa det som driver dig?
1. Massivt med användare. TikTok har enormt med användare i Sverige. På TikTok kan du nå en enorm och diversifierad publik.
2. Ökad synlighet bland yngre målgrupper. TikTok är särskilt populärt bland Generation Z och unga millennials. Om dessa grupper är en del av ditt målsegment, är TikTok ett måste.
3. Autentiskt engagemang. Till skillnad från andra sociala medier är TikTok-innehåll mer organiskt och autentiskt. Företag kan dra nytta av detta med genuina kampanjer som passar målgruppen.
4. Viral potential. TikToks algoritm belönar populärt innehåll genom att snabbt sprida det. Lite lotteri. Men du och ditt företag kan ju vinna.
5. Kreativ frihet. TikTok uppmuntrar till kreativitet och innovation. Företag kan experimentera med innehåll – från roliga klipp till informativa how-tos. Båda kan framhäva varumärkets personlighet.
Som med alla marknadsföringsinsatser är det viktigt för företag att förstå plattformen, dess användare och dess kultur. Du lär dig hur i våra onlinekurser.
Välkommen till Moderskeppet
Svenska onlinekurser för alla på kontoret
Moderskeppet har 500 aktuella och pedagogiska onlinekurser i sitt bibliotek. Alla dina medarbetare får kompetensutveckling och problemlösning direkt vid sitt skrivbord.
Grejen med Moderskeppet
på 99 sekunder
Populära kurser på Moderskeppet om sociala medier och digital marknadsföring
Vi tror du och din organisation vill nå ut på egen hand. Därför har vi gjort precis de kurser ni behöver för det. Som de här…