Onlinekurser i TikTok för företag

Som med all marknadsföring är det viktigt för företag att förstå TikTok, användarna och kulturen.
Du lär dig hur i våra onlinekurser.

Vilma Denesfay, lärare i TikTok

Börja använda TikTok som företag

Med kunskap om hur TikTok fungerar når du en ny målgrupp. En målgrupp som hämtar både kunskap och information på stora sociala medie-plattformar som TikTok och YouTube.

Marknadsföraren Vilma Denesfay guidar dig i appens funktioner och lär dig skapa innehåll som är värdefullt för dig och din verksamhet.

Redigera dina TikToks med CapCut

Redigeringsappen CapCut är speciellt framtagen för just TikTok-videor. Oavsett om du vill redigera från grunden eller använda färdiga mallar är CapCut det givna valet.

Influencern Ida Lejenblad lär dig både grundläggande och mer avancerade redigeringstekniker i appen CapCut.

Kom igång med sociala medier

”Måste min organisation verkligen finnas överallt?”

Svaret är nej. För att lyckas med sociala medier behöver du inte vara på alla plattformar – men du behöver vara på rätt. I den här kursen får du tydlig vägledning i hur du väljer de kanaler som faktiskt ger resultat för just din organisation.

Nybörjarstarten

Första steget Med TikTok har sociala medier-kartan delvis ritats om. Allt fler företag satsar hårt på att marknadsföra sig på TikTok för att nå den yngre generationen.

Kanske är det där som du också ska synas. Vår introduktionskurs inom digital marknadsföring hjälper dig att reda ut det. I den får du tips och skaffar dig kunskaper för att välja kanalerna som är rätt för dig.

Generation Z på sociala medier

De kallas för TikTok-generationen eller Generation Z. Den generation som helt och hållet vuxit upp med sociala medier.

Digitalsnack-grundaren Cecilia Victoria Kärrberg lär dig hur du ska engagera och nå Generation Z. Hon ger även tips på verktyg som du som företag eller organisation behöver för att nå en yngre målgrupp.

5 bra skäl att satsa på TikTok som företag

TikTok har blivit en viktig plattform för företag. Skälen varierar, är något av dessa det som driver dig?

1. Massivt med användare. TikTok har enormt med användare i Sverige. På TikTok kan du nå en enorm och diversifierad publik.

2. Ökad synlighet bland yngre målgrupper. TikTok är särskilt populärt bland Generation Z och unga millennials. Om dessa grupper är en del av ditt målsegment, är TikTok ett måste.

3. Autentiskt engagemang. Till skillnad från andra sociala medier är TikTok-innehåll mer organiskt och autentiskt. Företag kan dra nytta av detta med genuina kampanjer som passar målgruppen.

4. Viral potential. TikToks algoritm belönar populärt innehåll genom att snabbt sprida det. Lite lotteri. Men du och ditt företag kan ju vinna.

5. Kreativ frihet. TikTok uppmuntrar till kreativitet och innovation. Företag kan experimentera med innehåll – från roliga klipp till informativa how-tos. Båda kan framhäva varumärkets personlighet.

Som med alla marknadsföringsinsatser är det viktigt för företag att förstå plattformen, dess användare och dess kultur. Du lär dig hur i våra onlinekurser.

TikTok på en mobil

Välkommen till Moderskeppet

Svenska onlinekurser för alla på kontoret

Moderskeppet har 500 aktuella och pedagogiska onlinekurser i sitt bibliotek. Alla dina medarbetare får kompetensutveckling och problemlösning direkt vid sitt skrivbord.

Grejen med Moderskeppet
på 99 sekunder

Populära kurser på Moderskeppet om sociala medier och digital marknadsföring

Vi tror du och din organisation vill nå ut på egen hand. Därför har vi gjort precis de kurser ni behöver för det. Som de här…