Onlinekurs: Annonsera med Google Ads

331 användare
har sett kursen

Fredrik Larsson
Marknadschef

Google Ads gör ditt företag synligt över hela internet. Och med riktad annonsering når du exakt de kunder som letar efter det som du erbjuder. En kurs för dig som vill förstå, ta dig an, och optimera din digitala marknadsföring.

  • 30 korta och effektiva avsnitt.
  • Lärare med mer än 15 års erfarenhet.
  • Gå kursen i din egen takt.
  • Repetera så mycket du vill.
  • 1h 30min
  • Undertextad Sv
  • Släpptes mars 2024

Lyckas med din digitala marknadsföring genom Google Ads

Genom att annonsera med Google Ads ökar du chansen att nå dina marknadsföringsmål. Vill du lyfta din försäljning, locka deltagare till ett evenemang eller engagera medborgarna i din kommun? Google Ads ger dig verktygen för att nå ut till din målgrupp, i precis rätt ögonblick.

Din lärare i kursen är marknadschefen Fredrik Larsson. Han har över femton års erfarenhet och vet precis vad du ska satsa på för att bli framgångsrik i din marknadsföring.

Fredrik guidar dig från start till mål i Google Ads, från att skapa ditt konto till att lansera din första kampanj. Dessutom delar han med sig av knepen som verkligen gör skillnad.
Du lär dig var annonserna visas, hur du hittar din målgrupp, vad du kan lära dig av dina konkurrenter, hur du följer upp din annonsering och mycket annat.


Om innehållet i kursen

Kursen är för dig som vill fördjupa dina kunskaper för att annonsera med Google Ads redan i dag. Oavsett om du jobbar som egenföretagare eller på ett stort bolag får du värdefulla insikter och metoder för att göra din onlinemarknadsföring mer effektiv.

I kursen får du också praktiska övningar som gör att du kommer i gång med din egen annonsering redan i dag.

Du lär dig

  • skapa kampanjer, annonsgrupper och annonser
  • hitta och engagera din målgrupp
  • använda sökord effektivt
  • hur budgivning- och rankningsystemet fungerar
  • skapa, anpassa och optimera dina annonser utifrån din budget
  • mäta hur din kampanj gick.

Om Fredrik Larsson

Fredrik Larsson är marknadschef och digital strateg med 15 års erfarenhet. Han är expert på marknadsföring och på Moderskeppet ser du också hans kurs i hur du kommer i gång med Google Analytics.

Som lärare förklarar Fredrik varför saker blir som det blir, snarare än att bara peka och visa hur ”man ska göra”.

Fredrik Larsson

Fredrik Larsson

Marknadschef

Exempelbilder från kursen

  • Olika sorters annonser.

    Google Ads har ett brett nätverk av olika typer av annonser. Kursen lär dig avgöra vilken annonstyp du ska välja utifrån din målgrupp och målsättning med annonseringen.

  • Beräkna din budget.

    Fredrik lär dig beräkna hur stor budget du behöver och hur du säkerställer att du har full kostnadskontroll i Google Ads.

  • Budgivning och sökresultat.

    Varför ser inte målgruppen din annons fast de använder dina angivna sökord? I kursen förklarar Fredrik hur Google Ads budgivning- och rankningsystem fungerar.

  • Ha koll på dina sökord.

    I kursen lär du dig vikten av rätt sökord och hur du hittar dem. Du får tips på flera bra verktyg som hjälper dig hitta och analysera dina sökord.

Provavsnitt

Kursinnehåll

Vad du lär dig i kursens åtta kapitel

Inför din annonsering

  • Grejen med Google Ads
  • Vart syns annonserna?
  • Hitta din målgrupp
  • Lär av dina konkurrenter
  • Innan du dyker in i Google Ads

Dyk in i Google Ads

  • Skapa ett annonskonto
  • Dashboarden
  • Så betalar du
  • Få upp en annons supersnabbt

De viktiga sökorden

  • Grejen med sökord
  • Så kommer du på rätt sökord
  • Två verktyg för att komma på ännu fler sökord
  • Analysera dina sökord med Sökordsplaneraren

Så funkar budgivning

  • Budgivning
  • Strategier för budgivning

Din första kampanj

  • Strukturera dina kampanjer
  • Olika sorters kampanjer
  • Låt Googles AI göra dina kampanjer
  • Att sätta en budget
  • Starta kampanjen
  • Ställa in budgivning och målgrupper

Utforma annonserna

  • Annonsgrupper, sökord och en första annons
  • Fler annonsgrupper och annonser i kampanjen
  • Annonstext som automatiskt uppdaterar
  • Knep för riktigt bra annonscopy
  • Snygga annonser över hela internet med displaynätverket

Följ upp och optimera annonseringen

  • Mät, mät, mät
  • Använd färdiga rapporter
  • Justera dina bud

Lyckas med din annonsering

  • Arbeta långsiktigt

Vanliga frågor och svar

Vad är Moderskeppet?

Moderskeppet är ett utbildningsföretag för kompetensutveckling. Vi har en plattform med över 500 svenska onlinekurser. Här lär du dig både digital kompetens som AI, teknik och program – och mjuka färdigheter som ledarskap, produktivitet och samarbete. Allt du behöver för att lyckas på en modern arbetsplats.

Vem är kurserna på Moderskeppet för?

Kurserna är för alla som utför mycket av sitt arbete framför datorn och arbetar i en kontorsmiljö. Fysiskt eller digitalt. Fungerar för både företag, organisationer och myndigheter.

Är Moderskeppet en prenumeration?

Ja. Du betalar årsvis per användare som sedan kan se alla kurser så mycket hen vill. Prenumerationen förnyas automatiskt (om du inte avbryter) varje år, men vi kontaktar dig innan nästa fakturering.

Kurserna

Är alla kurser tillgängliga jämt?

Ja. Det finns inga start- eller sluttider. Alla kurserna är inspelade så de går att se när det passar bäst.

Finns det en komplett lista på kurser?

Ja, här. Men du kan också söka på alla våra onlinekurser. Det är många…

Vem leder era kurser?

Vi har över 200 ämnesexperter i våra kurser som vi rekryterar med erfarenhet av utbildning och kompetensutveckling. Sedan jobbar vi med dem i flera månader för att skapa en onlinekurs. Besök ämnesexperternas informationssidor.

Kommer nya kurser att ingå i prenumerationen?

Ja, och det kommer flera nya varje månad.

Hur kontaktar jag er?

Vår kursrådgivning kontaktar du via mejl. Kundservice når du både via telefon (avsedda tider) och mejl.

Köpa in Moderskeppet

Vad kostar Moderskeppet?

Moderskeppet för minst två personer kostar 4 400 kronor per användare och år. Priset är exklusive moms (se våra aktuella momssatser här). Priset per användare sjunker sedan med ökat antal enligt vår prisplan. Vill du köpa till en person är det möjligt.

Kan jag köpa bara en kurs till alla medarbetare?

Inte direkt online. Men i kontakt med våra säljare finns lösningar för många företags behov inom onlineutbildning och kompetensutveckling.

Är det bindningstid?

Nej. Du kan avbryta när du vill. Du och dina medarbetare har tillgång till kurserna den återstående tiden som du har betalat för.

Hur avbryter jag?

Med ett enkelt knapptryck i din profil. Eller så kontaktar du kundservice.

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd. Kontakta kundservice.

Kan jag köpa mot faktura?

Ja. En årsprenumeration kan du betala med 30 dagars faktura (lagstadgad e-faktura finns). En månadsprenumeration betalar du med kort.

Får jag ett kvitto på mitt köp?

När du betalar med kort skapas ett kvitto i din profil. Med moms och allt bokföring kräver. När du betalar med faktura är den tillsammans med ditt betalningsunderlag ditt kvitto.

4.9

i betyg av 1719 omdömen

Moderskeppet

Moderskeppet har Sveriges största utbud av onlinekurser. Allt är skapat med stor pedagogisk omtanke och erfarenhet. Om Moderskeppet

Vi hjälper gärna till

Alltid människor i andra änden. Och vi svarar på alla mejl. Har du frågor? Kontakta oss