Störst i Sverige på onlinekurser för jobbet. Uppdaterat, pedagogiskt och alltid tillgängligt.
 
Onlinekurs: Nå ut till Generation Z
har sett kursen
Möt Cecilia Victoria Kärrberg, grundare av mediebyrån Digitalsnack, som delar med sig av sin kunskap och ger tips på verktyg så att du som företag eller organisation ska lyckas med att nå den unga Generationen Z i sociala medier.
- 10 korta och effektiva avsnitt
- Gå kursen i din egen takt
- Repetera så ofta du vill
Generation Z – Äkthet, öppenhet och gemenskap
De kallas för TikTok-generationen eller Generation Z.
Den generation som helt och hållet vuxit upp med sociala medier och informationsteknologi. För att nå dem behöver du vara nyfiken och hitta nya vägar för din kommunikation.
Varför är det viktigt att nå Generation Z?
De som har vuxit upp med sociala medier börjar komma upp i åldrarna och blir allt mer aktuella för företag och organisationer att nå ut till.
De har ett helt annat sätt att se på det innehåll de konsumerar dagligen än äldre generationer. Du som kommunikatör behöver därför vara öppen att prova nya vägar för att nå dem.
Välj rätt socialt medie för målgruppen
För att nå Generation Z behöver du och ditt företag finnas på de kanaler som de använder. Ditt innehåll behöver även vara anpassat för just den kanalen så att det smälter in bland övriga inlägg.
Det krävs lite omvärldsbevakning men med nyfikenhet och vilja kan du träffa rätt med din kommunikation. Cecilia Victoria Kärrberg hjälper dig att reda ut vilka sociala medier du bör synas på för att nå just den här målgruppen.
Om reportaget Nå ut till Generation Z
Digitalsnack-grundaren Cecilia Victoria Kärrberg delar med sig av sin kunskap och ger tips på verktyg så att du som företag eller organisation lyckas med att nå den unga Generationen Z i sociala medier.
I reportaget får du på ett tydligt sätt svar på de viktigaste frågorna om hur du ska nå ut till den digitala Generation Z.
Du lär dig
- vilka Generation Z är
- vilka sociala kanaler de föredrar
- hur deras förhållande till olika typer av innehåll är och vad de fastnar för
- vad som triggar dem
- varför du ska ladda ner TikTok nu direkt.
När du har sett reportaget har du koll på vad Generation Z värdesätter i innehållet de konsumerar och du har verktygen för att skapa innehåll som fångar målgruppen.
Om Cecilia Victoria Kärrberg
Cecilia Victoria Kärrberg är grundare till mediebyrån och podcasten Digitalsnack. Hon arbetar med att hjälpa företag och organisationer att nå ut i sociala medier.
“Tänk video, tänk vertikalt, ljud på och ha människor med i bild – människor är lika med äkta.”
Om Maria Sandblom
Maria Sandblom är vår eminenta videoreporter som har skapat reportaget om Generation Z.
Om Cecilia Victoria Kärrberg
Cecilia är sociala medier-konsult som driver podcasten Digitalsnack.
 
Cecilia Victoria Kärrberg
Fler kurser av Cecilia
Provavsnitt
Provtitta avsnitt av kursen: Nå ut till Generation Z
Fler provavsnitt
Kursinnehåll
Vad du lär dig i kursens fem kapitel
Introduktion
- Anslag
- Att jobba som expert inom sociala medier
Generation Z
- Det här är Generation Z
- Så når du Generation Z
Gen Z på Sociala medier
- Youtube
- Snapchat
- TikTok
Framtiden
- Så hänger du med i trenderna
Nå ut till Gen Z på minuten
- Summering och avslut
Vanliga frågor och svar
Vad är Moderskeppet?
Moderskeppet är ett utbildningsföretag för kompetensutveckling. Vi har en plattform med över 500 svenska onlinekurser. Här lär du dig både digital kompetens som AI, teknik och program – och mjuka färdigheter som ledarskap, produktivitet och samarbete. Allt du behöver för att lyckas på en modern arbetsplats.
Vem är kurserna på Moderskeppet för?
Kurserna är för alla som utför mycket av sitt arbete framför datorn och arbetar i en kontorsmiljö. Fysiskt eller digitalt. Fungerar för både företag, organisationer och myndigheter.
Är Moderskeppet en prenumeration?
Ja. Du betalar årsvis per användare som sedan kan se alla kurser så mycket hen vill. Prenumerationen förnyas automatiskt (om du inte avbryter) varje år, men vi kontaktar dig innan nästa fakturering.
Kurserna
Är alla kurser tillgängliga jämt?
Ja. Det finns inga start- eller sluttider. Alla kurserna är inspelade så de går att se när det passar bäst.
Finns det en komplett lista på kurser?
Ja, här. Men du kan också söka på alla våra onlinekurser. Det är många…
Vem leder era kurser?
Vi har över 200 ämnesexperter i våra kurser som vi rekryterar med erfarenhet av utbildning och kompetensutveckling. Sedan jobbar vi med dem i flera månader för att skapa en onlinekurs. Besök ämnesexperternas informationssidor.
Kommer nya kurser att ingå i prenumerationen?
Ja, och det kommer flera nya varje månad.
Hur kontaktar jag er?
Vår kursrådgivning kontaktar du via mejl. Kundservice når du både via telefon (avsedda tider) och mejl.
Köpa in Moderskeppet
Vad kostar Moderskeppet?
Moderskeppet för minst två personer kostar 4 400 kronor per användare och år. Priset är exklusive moms (se våra aktuella momssatser här). Priset per användare sjunker sedan med ökat antal enligt vår prisplan. Vill du köpa till en person är det möjligt.
Kan jag köpa bara en kurs till alla medarbetare?
Inte direkt online. Men i kontakt med våra säljare finns lösningar för många företags behov inom onlineutbildning och kompetensutveckling.
Är det bindningstid?
Nej. Du kan avbryta när du vill. Du och dina medarbetare har tillgång till kurserna den återstående tiden som du har betalat för.
Hur avbryter jag?
Med ett enkelt knapptryck i din profil. Eller så kontaktar du kundservice.
Kan jag ångra mitt köp?
Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd. Kontakta kundservice.
Kan jag köpa mot faktura?
Ja. En årsprenumeration kan du betala med 30 dagars faktura (lagstadgad e-faktura finns). En månadsprenumeration betalar du med kort.
Får jag ett kvitto på mitt köp?
När du betalar med kort skapas ett kvitto i din profil. Med moms och allt bokföring kräver. När du betalar med faktura är den tillsammans med ditt betalningsunderlag ditt kvitto.