Störst i Sverige på onlinekurser för jobbet. Uppdaterat, pedagogiskt och alltid tillgängligt.

Onlinekurs: Arbetsflöde för annonsering på Facebook
har sett kursen
Hör Simon Beyer från facebookbyrån Ingager berätta om arbetsgången med annonsering.
- 15 korta och effektiva avsnitt
- Gå kursen i din egen takt
- Repetera så ofta du vill
Intervju med Simon Beyer från Facebookbyrån Ingager
Ska du börja annonsera i sociala medier för ditt företag eller organisations räkning? Då är det smart att implementera ett bra arbetsflöde redan från början.
Hitta syftet med närvaron på sociala medier
Innan du börjar arbeta med annonsering är det viktigt att dels ha valt rätt plattform för just ditt företag men också att veta varför ni ska finnas där. Vad är syftet med närvaron och finns din målgrupp där?
Enligt Simon Beyer från Facebookbyrån Ingager är det här det vanligaste misstaget som företag gör i uppstartsfasen: de väljer fel socialt medie och missar att ha ett tydligt syfte. I den här intervjun berättar Simon hur du ska tänka för att landa rätt.
Planering, genomförande och uppföljning
Det arbetsflöde som Ingager arbetar med börjar med målsättning och planering. Först därefter kommer själva produktionen av annonsen och när den körts finns det alltid en uppföljning inplanerad för att se om syftet uppnåddes. Simon går igenom arbetsflödet steg för steg.
Om Arbetsflöde för annonsering på Facebook
I den här intervjun berättar Simon Beyer på Facebookbyrån Ingager om arbetsgången kring annonsering på Facebook och vad du ska tänka på för att lyckas. Han berättar om varje steg från syfte till resultat.
Simon lär dig:
- Sätta budget för din annonsering.
- Sätta syfte och målsättning.
- Göra en handlingsplan.
- Vad du ska tänka på när du arbetar i Facebooks annonsverktyg.
- Hur du utvärderar din annonsering.
- Tre typer av annonser du kan skapa.
Efter intervjun har du koll på arbetsflödet vid annonsering och kan enkelt börja implementera det i ditt eget arbete.
Om din expert:
Simon är strategichef på Ingager, en av norra europas största Facebookbyråer. Han är också en eftertraktad föreläsare med stor förståelse kring digitalisering och digital närvaro.
Om Simon Beyer
Gå till kursen Arbetsflöde för annonsering på Facebook. Lärare: Simon Beyer. ...
Simon Beyer
Fler kurser av Simon
Provavsnitt
Provtitta avsnitt av kursen: Arbetsflöde för annonsering på Facebook
Fler provavsnitt
Kursinnehåll
Vad du lär dig i kursens fem kapitel
Inledning
- Varför ska ni finnas på sociala medier
- Sociala medier tar tid
- Sätt din budget
- Arbetsflöde
Planering
- Bestäm ditt syfte
- Sätt målsättning
- Gör handlingsplan
Genomförande
- Producera
- Facebooks annonsverktyg
- Publicera och analysera
- Utvärdera
Tre annonsexempel
- Pacemaker
- Dormy
- Påmind
Avslutning
- Häng med i utvecklingen
Vanliga frågor och svar
Vad är Moderskeppet?
Moderskeppet är en onlinetjänst för kompetensutveckling. Här finns 500 onlinekurser inom digital kompetens som AI, teknik, program och appar. Kurserna lär ut viktiga färdigheter som behövs på en modern arbetsplats för tjänstemän. Moderskeppet har även soft skill-kurser som förbättrar mötesteknik, distansarbete, ledarskap och produktivitet.
Vem är kurserna på Moderskeppet för?
Kurserna är för alla som utför mycket av sitt arbete framför datorn och arbetar i kontorsmiljö, fysiskt eller digitalt. Med arbetsdagar som innehåller eget arbete, möten, diskussioner och samarbeten. Kurserna är för medarbetare på företag, organisationer och myndigheter.
Är Moderskeppet en ren onlinetjänst?
Ja. Du betalar årspris per medarbetare, som sedan kan se alla onlinekurser för sin utbildning och kompetensutveckling, så mycket hen vill.
Kurserna
Är alla kurser tillgängliga jämt?
Ja. Det finns inga start- eller sluttider. Alla kurser är inspelade och medarbetaren (och du) ser dem precis när det fungerar bäst att ägna sig åt kompetensutveckling.
Finns det en komplett lista på kurser?
Ja, vi har ett sökbart Bibliotek med alla onlinekurser. Det är många…
Vem är lärare på Moderskeppet?
Vi har över 200 lärare i våra kurser. Vi rekryterar ämnesexperter med erfarenhet av utbildning och kompetensutveckling. Sedan jobbar vi med dem i flera månader för att skapa en onlinekurs. Du kan besöka lärarnas profilsidor.
Kommer nya kurser att ingå i medlemskapet?
Ja, och det kommer flera nya onlinekurser varje månad.
Vart vänder jag mig för kontakt?
Du kan kontakta oss via mejl.
Köpa in Moderskeppet
Vad kostar Moderskeppet?
Moderskeppet för minst två personer kostar 4 400 kronor per person och år. Priset är exklusive moms. Priset per person sjunker sedan med ökat antal användare. Så vid 15 medarbetare hittar vi ditt pris via våra företagskontakter. Vill du köpa till bara en person är det möjligt.
Kan jag köpa in bara en kurs till alla medarbetare?
Inte direkt online. Men i kontakt med våra säljare finns lösningar för många företags behov inom onlineutbildning och kompetensutveckling.
Är det bindningstid?
Det är ingen bindningstid. Du kan avsluta när du vill. Du och dina medarbetare har tillgång till kurserna den återstående tiden som du har betalat för.
Hur avbryter jag?
Du avbryter med ett enkelt knapptryck på en webbsida du har tillgång till.
Kan jag ångra mitt köp?
Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd. Du bara kontaktar kundtjänst (du kan svara på alla våra mejl).
Kan jag köpa mot faktura?
Ja, vi har fakturabetalning. I kontakt med kundtjänst kan du få så kallad e-faktura.
Finns det kvitton?
Ja, vi bokför vi också, så vi vet. När du betalar med kort skapas ett kvitto. Med moms och allt bokföring kräver.
Vad händer efter 12 månader?
Då förnyas ditt köp med automatik. Du meddelas en månad innan förnyelsen sker.