Störst i Sverige på onlinekurser för jobbet. Uppdaterat, pedagogiskt och alltid tillgängligt.
Onlinekurs: LinkedIn
har sett kursen
Fredrik Larsson
Marknadschef och digital strateg
Många organisationer finns på LinkedIn. Få använder plattformen fullt ut. I den här kursen lär du dig att stärka ditt och organisationens varumärke på LinkedIn.
- Korta och effektiva avsnitt.
- Gå kursen i din egen takt.
- Repetera så mycket du vill.
- Inga förkunskaper krävs.
Så får du varumärket att nå ut på LinkedIn
För att lyckas på LinkedIn räcker det inte med att ha en statisk företagssida, dela inlägg och samla interaktioner.
Det är en plattform för professionella relationer och kunskapsutbyte. Som en global jobbmässa där kollegor, kunder, leverantörer och branschexperter samlas och nätverkar.
Organisationens LinkedIn-sida når sällan långt på egen hand. Det är du som medarbetare som måste bidra genom att skapa engagemang och synlighet.
I kursen lär Fredrik Larsson dig att optimera din profil, bygga nätverk och skapa innehåll som ger genomslag. Fredrik är digital strateg och kommunikationsexpert med gedigen erfarenhet av att arbeta strategiskt med LinkedIn.
Han har upptäckt att nyckeln ligger hos medarbetarna. Och nu delar han sina bästa tips för att hjälpa dig att lyckas.
LinkedIn är unikt – och kräver mer för att du ska lyckas
Företagskontot ska naturligtvis finnas på LinkedIn. Det är ett viktigt skyltfönster. Men bäst synlighet får varumärket när du och dina kollegor bidrar.
I kursen lär du dig att optimera din LinkedInprofil, dela insikter, delta i diskussioner och forma genomtänkta inlägg.
I en trestegsmodell visar han hur du lyckas med att bidra till organisationens strategi, taktik och aktivitet.
Han hjälper dig att:
- bygga ett starkare nätverk
- positionera dig som expert
- förstå vad algoritmen på LinkedIn prioriterar
- nå fler – och rätt – personer.
Resultatet? Ett varumärke som syns, engagerar och växer i rätt kretsar.
Om vår kurs i LinkedIn
Det här är en kurs för dig som vill utnyttja LinkedIns fulla potential.
Som vill skapa engagerande innehåll och bygga starka relationer som bidrar till att fler får upp ögonen för organisationens varumärke.
Fredrik ger dig en tydlig trestegsmetod, massor av praktiska exempel och nya idéer att använda direkt.
Efter kursen sätter du realistiska mål, förstår din målgrupp och använder LinkedIns funktioner på ett taktiskt och strategiskt sätt.
I kursen lär du dig att:
- sätta en strategi för företagets LinkedIn
- skapa inlägg som väcker intresse
- få kollegorna att bli aktiva
- optimera profiler som bygger förtroende
- förstå vad som funkar – och varför
- utnyttja LinkedIns algoritm
- jobba med karuseller, artiklar och video
- hitta rätt ton för din organisation
- kombinera företagssidan med personligt innehåll.
- sätta mätbara mål att följa upp
Om Fredrik Larsson
Fredrik Larsson är marknadschef och digital strateg med 15 års erfarenhet. Med gedigen erfarenhet att synas på LinkedIn vet han precis vad som funkar – och vad som inte gör det.
När du ser en kurs med Fredrik kan du vara säker på att du lär dig att förstå varför du gör saker, inte bara hur du gör dem. För som lärare förklarar han varför saker blir som det blir, snarare än att bara peka och visa hur ”man ska göra”.
Fredrik Larsson
Marknadschef och digital strateg
Fler kurser av Fredrik
Exempelbilder från kursen
-
Vem är du på LinkedIn?
Vem är du på LinkedIn? Kursen lär dig att förtydliga hur du vill framstå, det är en viktig del av din strategi.
-
Optimera din profil
En optimerad personlig profil är basen för att bygga trovärdighet och skapa relationer. Fredrik lär dig.
-
Skapa en karusell
I kursen lär du dig att skapa flera typer av inlägg. Bland annat den populära karusellen som lockar engagemang.
-
Mät och följ upp!
Att mäta och följa upp dina resultat är viktigt (och roligt!). Fredrik lär dig att mäta dina framgångar på LinkedIn.
Provavsnitt
Provtitta avsnitt av kursen: LinkedIn
Fler provavsnitt
Sagt om kursen
Vad några av våra 20 000 medlemmar säger om den här kursen
Kursen var informativ, och med lagom korta avsnitt så man kunde hänga med bra. Bra handfasta tips, och jag har redan applicerat några av dem. Tyckte också om lärarens tempo.
Tydlig och pedagogisk genomgång, med konkreta tips och lagom tempo.
Kursinnehåll
Vad du lär dig i kursens åtta kapitel
Företag vs Person på LinkedIn
- Vad är grejen med LinkedIn?
- Trestegsmodellen
- Företagssida - ja eller nej
- Det är du som är nyckeln
Profiloptimering
- De olika rubrikerna på profilsidan
- Att arbeta med rekommendationer
Målformulering
- Rimliga förväntningar
- Övergripande syfte och målgrupp
- SMARTA mål – att sätta tydliga och mätbara målsättningar
Innehållsstrategi
- Vem är du på LinkedIn
- Utforma ett vanligt inlägg
- Ge insikter – be om åsikter
- Skriv en artikel
- Omröstningar
- Hur du skapar en karusell på LinkedIn – steg för steg
- Använd länkar rätt
- Knepen när du lagt upp innehåll
Publiceringsplan
- Gör så här en gång i veckan
- Mallen för publiceringsplanen
- Optimal tid för inlägg
Nätverk som ger genomslag
- Varför behöver du utöka nätverket?
- Bli populär genom att göra andra intressanta
- Starta en grupp
- Dela med dig av ditt nätverk
- Stalka
- Vänförfrågan med lockbete
Mätning och analys
- Varför mäta?
- Hur du mäter
Avslut
- Runda av
Vanliga frågor och svar
Vad är Moderskeppet?
Moderskeppet är ett utbildningsföretag för kompetensutveckling. Vi har en plattform med över 500 svenska onlinekurser. Här lär du dig både digital kompetens som AI, teknik och program – och mjuka färdigheter som ledarskap, produktivitet och samarbete. Allt du behöver för att lyckas på en modern arbetsplats.
Vem är kurserna på Moderskeppet för?
Kurserna är för alla som utför mycket av sitt arbete framför datorn och arbetar i en kontorsmiljö. Fysiskt eller digitalt. Fungerar för både företag, organisationer och myndigheter.
Är Moderskeppet en prenumeration?
Ja. Du betalar årspris per medarbetare som sedan kan se alla kurser så mycket hen vill. Prenumerationen förnyas automatiskt (om du inte avbryter) varje år, men vi kontaktar dig innan nästa fakturering.
Kurserna
Är alla kurser tillgängliga jämt?
Ja. Det finns inga start- eller sluttider. Alla kurser är inspelade så medarbetaren (och du som beställare) kan se dem när det passar bäst.
Finns det en komplett lista på kurser?
Ja, här. Men du kan också söka på alla våra onlinekurser. Det är många…
Vem leder era kurser?
Vi har över 200 ämnesexperter i våra kurser som vi rekryterar med erfarenhet av utbildning och kompetensutveckling. Sedan jobbar vi med dem i flera månader för att skapa en onlinekurs. Besök ämnesexperternas informationssidor.
Kommer nya kurser att ingå i prenumerationen?
Ja, och det kommer flera nya onlinekurser varje månad.
Hur kontaktar jag er?
Vår kursrådgivning kontaktar du via mejl. Kundservice når du både via telefon (avsedda tider) och mejl.
Köpa in Moderskeppet
Vad kostar Moderskeppet?
Moderskeppet för minst två personer kostar 4 400 kronor per person och år. Priset är exklusive moms (se våra aktuella momssatser här). Priset per person sjunker sedan med ökat antal användare enligt vår prisplan. Vill du köpa till en person är det möjligt.
Kan jag köpa bara en kurs till alla medarbetare?
Inte direkt online. Men i kontakt med våra säljare finns lösningar för många företags behov inom onlineutbildning och kompetensutveckling.
Är det bindningstid?
Nej. Du kan avsluta när du vill. Du och dina medarbetare har tillgång till kurserna den återstående tiden som du har betalat för.
Hur avslutar jag?
Med ett enkelt knapptryck i din profil. Eller så kontaktar du kundservice.
Kan jag ångra mitt köp?
Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd. Kontakta kundservice.
Kan jag köpa mot faktura?
Ja. Som årsprenumerant kan du betala med 30 dagars faktura (lagstadgad e-faktura finns). Som månadsprenumerant betalar du med kort.
Får jag ett kvitto på mitt köp?
När du betalar med kort skapas ett kvitto i din profil. Med moms och allt bokföring kräver. När du betalar med faktura är den tillsammans med ditt betalningsunderlag ditt kvitto.