Onlinekurs: Lyckas med innehållsmarknadsföring

537 användare
har sett kursen

Edit Brunner
Digital PR & marknadsföringsexpert

Hur skiljer sig innehållsmarknadsföring från annan marknadsföring? I kursen reder du ut begreppen. Du lär dig att skapa kvalitativ innehållsmarknadsföring för rätt kanal som tillför något till din målgrupp. Det här är en kurs för dig som har ansvar för, eller bara vill lära dig mer om, att skapa innehållsmarknadsföring i olika kanaler.

  • 25 intressanta avsnitt.
  • Gå kursen i din egen takt.
  • Repetera så mycket du vill.
  • 1h 08min
  • Undertextad Sv
  • Släpptes december 2021

Skapa innehållsmarknadsföring med rätt innehåll

Är inte allt innehåll? Hur skiljer sig innehållsmarknadsföring (content marketing) från all annan marknadsföring?

I den här kursen reder Edit Brunner ut begreppen och lär dig skapa innehållsmarknadsföring som faktiskt tillför något till din målgrupp.

Arbetar du med innehållsmarknadsföring?

Kanske är du redan på rätt spår med ditt innehåll utan att du tänkt på det som just innehållsmarknadsföring. Ett enkelt sätt att ta reda på det är att jämföra ditt arbete mot Edits checklista.

  • Skapar det du gör värde för kunden? Alltså får dina kunder ut någonting av innehållet, mer än att de till exempel förstår hur mycket en vara kostar?
  • Bygger det förtroende?
  • Visar det att du är expert på det du gör och vågar stå för dina arbetsmetoder?
  • Bidrar det till en beteendeförändring?
  • Får det din målgrupp att ta action eller kanske ändra ett beteende?

Om innehållet du gör stämmer med listan, då är det content marketing du är på väg att skapa. I den här kursen lär Edit Brunner dig hur du ska arbeta för att nå just din målgrupp med ditt budskap.

Om kursen Lyckas med innehållsmarknadsföring

Det här är en kurs för dig som har ansvar för, eller bara vill lära dig mer om, att skapa innehållsmarknadsföring i olika kanaler. Dina mål är att driva trafik, få tid med din målgrupp och att öka varumärkets värde.

Du lär dig att skapa inkluderande innehållsmarknadsföring som faktiskt når rätt målgrupp, vilka fallgropar du ska undvika och hur du skapar informativt innehåll för rätt kanal som får målgruppen att förstå ditt budskap.

Med innehållsmarknadsföring bygger du förtroende genom att visa att du är expert på det du gör. Du skapar mervärde för dina kunder och ger information av hög kvalitet som får din målgrupp att ta action.

Efter kursen kommer du själv i gång med eget innehållsskapande. Du känner dig inspirerad att testa nya lösningar för din innehållsmarknadsföring.

”Jag vill få dig att förstå att det inte är fakta som är viktigt, utan att du ska gå en kurs för att komma i gång och våga testa nya saker och få inspiration!”

Edit lär dig

  • vad som egentligen menas med innehållsmarknadsföring
  • skapa inkluderande innehåll och nå din målgrupp
  • skapa bra innehåll av tråkiga ämnen
  • välja rätt kanaler för ditt innehåll
  • skapa innehåll utifrån teman
  • ta hjälp av influencers och dina följare
  • viktiga tips och verktyg som du behöver för att skapa och publicera innehåll.

Om Edit Brunner

Edit Brunner har arbetat i reklam- och mediebranschen i över tio år. Hon har utvecklat kreativt innehåll i sociala medier, influencer marketing-kampanjer och digitala strategier med kunder som Coca-Cola, Ellos, Nike och Lufthansa. Edit vet med andra ord hur du lyckas med innehållsmarknadsföring (content marketing).

Edit Brunner

Edit Brunner

Digital PR & marknadsföringsexpert

Provavsnitt

Kursinnehåll

Vad du lär dig i kursens sju kapitel

Inledning

  • Välkommen till kursen
  • Är inte allt content?
  • Det här är innehållsmarknadsföring

Inkluderande innehållsmarknadsföring

  • Hur mår din målgrupp
  • Det här är inkludering
  • Inkludering ger resultat
  • Exempel på inkluderande innehåll
  • Dra lärdomar

Skapa innehåll

  • Klargör dina syften och mål
  • Välj kanal
  • Innehåll för Instagram
  • Innehåll för podcast
  • Informativt innehåll

Innehåll utifrån teman

  • Transparens
  • Användargenererat innehåll

Innehåll av tråkiga ämnen

  • Syftesdrivet innehåll
  • Ha glimten i ögat
  • Få målgruppen att förstå
  • Fallgropar att undvika

Innehåll med influencers

  • Ta hjälp av experterna
  • Möjligheter och inspiration
  • Planera och genomföra

Publicera ditt innehåll

  • Verktyg för innehållsskapande
  • Checklista innan du publicerar
  • Summering

Vanliga frågor och svar

Vad är Moderskeppet?

Moderskeppet är ett utbildningsföretag för kompetensutveckling. Vi har en plattform med över 500 svenska onlinekurser. Här lär du dig både digital kompetens som AI, teknik och program – och mjuka färdigheter som ledarskap, produktivitet och samarbete. Allt du behöver för att lyckas på en modern arbetsplats.

Vem är kurserna på Moderskeppet för?

Kurserna är för alla som utför mycket av sitt arbete framför datorn och arbetar i en kontorsmiljö. Fysiskt eller digitalt. Fungerar för både företag, organisationer och myndigheter.

Är Moderskeppet en prenumeration?

Ja. Du betalar årsvis per användare som sedan kan se alla kurser så mycket hen vill. Prenumerationen förnyas automatiskt (om du inte avbryter) varje år, men vi kontaktar dig innan nästa fakturering.

Kurserna

Är alla kurser tillgängliga jämt?

Ja. Det finns inga start- eller sluttider. Alla kurserna är inspelade så de går att se när det passar bäst.

Finns det en komplett lista på kurser?

Ja, här. Men du kan också söka på alla våra onlinekurser. Det är många…

Vem leder era kurser?

Vi har över 200 ämnesexperter i våra kurser som vi rekryterar med erfarenhet av utbildning och kompetensutveckling. Sedan jobbar vi med dem i flera månader för att skapa en onlinekurs. Besök ämnesexperternas informationssidor.

Kommer nya kurser att ingå i prenumerationen?

Ja, och det kommer flera nya varje månad.

Hur kontaktar jag er?

Vår kursrådgivning kontaktar du via mejl. Kundservice når du både via telefon (avsedda tider) och mejl.

Köpa in Moderskeppet

Vad kostar Moderskeppet?

Moderskeppet för minst två personer kostar 4 400 kronor per användare och år. Priset är exklusive moms (se våra aktuella momssatser här). Priset per användare sjunker sedan med ökat antal enligt vår prisplan. Vill du köpa till en person är det möjligt.

Kan jag köpa bara en kurs till alla medarbetare?

Inte direkt online. Men i kontakt med våra säljare finns lösningar för många företags behov inom onlineutbildning och kompetensutveckling.

Är det bindningstid?

Nej. Du kan avbryta när du vill. Du och dina medarbetare har tillgång till kurserna den återstående tiden som du har betalat för.

Hur avbryter jag?

Med ett enkelt knapptryck i din profil. Eller så kontaktar du kundservice.

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd. Kontakta kundservice.

Kan jag köpa mot faktura?

Ja. En årsprenumeration kan du betala med 30 dagars faktura (lagstadgad e-faktura finns). En månadsprenumeration betalar du med kort.

Får jag ett kvitto på mitt köp?

När du betalar med kort skapas ett kvitto i din profil. Med moms och allt bokföring kräver. När du betalar med faktura är den tillsammans med ditt betalningsunderlag ditt kvitto.

4.9

i betyg av 1719 omdömen

Moderskeppet

Moderskeppet har Sveriges största utbud av onlinekurser. Allt är skapat med stor pedagogisk omtanke och erfarenhet. Om Moderskeppet

Vi hjälper gärna till

Alltid människor i andra änden. Och vi svarar på alla mejl. Har du frågor? Kontakta oss