Störst i Sverige på onlinekurser för jobbet. Uppdaterat, pedagogiskt och alltid tillgängligt.

Onlinekurs: Lyckas med innehållsmarknadsföring
har sett kursen
Edit Brunner
Digital PR & marknadsföringsexpert
Hur skiljer sig innehållsmarknadsföring från annan marknadsföring? I kursen reder du ut begreppen. Du lär dig att skapa kvalitativ innehållsmarknadsföring för rätt kanal som tillför något till din målgrupp. Det här är en kurs för dig som har ansvar för, eller bara vill lära dig mer om, att skapa innehållsmarknadsföring i olika kanaler.
- 25 intressanta avsnitt.
- Gå kursen i din egen takt.
- Repetera så mycket du vill.
Skapa innehållsmarknadsföring med rätt innehåll
Är inte allt innehåll? Hur skiljer sig innehållsmarknadsföring (content marketing) från all annan marknadsföring?
I den här kursen reder Edit Brunner ut begreppen och lär dig skapa innehållsmarknadsföring som faktiskt tillför något till din målgrupp.
Arbetar du med innehållsmarknadsföring?
Kanske är du redan på rätt spår med ditt innehåll utan att du tänkt på det som just innehållsmarknadsföring. Ett enkelt sätt att ta reda på det är att jämföra ditt arbete mot Edits checklista.
- Skapar det du gör värde för kunden? Alltså får dina kunder ut någonting av innehållet, mer än att de till exempel förstår hur mycket en vara kostar?
- Bygger det förtroende?
- Visar det att du är expert på det du gör och vågar stå för dina arbetsmetoder?
- Bidrar det till en beteendeförändring?
- Får det din målgrupp att ta action eller kanske ändra ett beteende?
Om innehållet du gör stämmer med listan, då är det content marketing du är på väg att skapa. I den här kursen lär Edit Brunner dig hur du ska arbeta för att nå just din målgrupp med ditt budskap.
Om kursen Lyckas med innehållsmarknadsföring
Det här är en kurs för dig som har ansvar för, eller bara vill lära dig mer om, att skapa innehållsmarknadsföring i olika kanaler. Dina mål är att driva trafik, få tid med din målgrupp och att öka varumärkets värde.
Du lär dig att skapa inkluderande innehållsmarknadsföring som faktiskt når rätt målgrupp, vilka fallgropar du ska undvika och hur du skapar informativt innehåll för rätt kanal som får målgruppen att förstå ditt budskap.
Med innehållsmarknadsföring bygger du förtroende genom att visa att du är expert på det du gör. Du skapar mervärde för dina kunder och ger information av hög kvalitet som får din målgrupp att ta action.
Efter kursen kommer du själv i gång med eget innehållsskapande. Du känner dig inspirerad att testa nya lösningar för din innehållsmarknadsföring.
”Jag vill få dig att förstå att det inte är fakta som är viktigt, utan att du ska gå en kurs för att komma i gång och våga testa nya saker och få inspiration!”
Edit lär dig
- vad som egentligen menas med innehållsmarknadsföring
- skapa inkluderande innehåll och nå din målgrupp
- skapa bra innehåll av tråkiga ämnen
- välja rätt kanaler för ditt innehåll
- skapa innehåll utifrån teman
- ta hjälp av influencers och dina följare
- viktiga tips och verktyg som du behöver för att skapa och publicera innehåll.
Om Edit Brunner
Edit Brunner har arbetat i reklam- och mediebranschen i över tio år. Hon har utvecklat kreativt innehåll i sociala medier, influencer marketing-kampanjer och digitala strategier med kunder som Coca-Cola, Ellos, Nike och Lufthansa. Edit vet med andra ord hur du lyckas med innehållsmarknadsföring (content marketing).

Edit Brunner
Digital PR & marknadsföringsexpert
Fler kurser av Edit
Provavsnitt
Provtitta avsnitt av kursen: Lyckas med innehållsmarknadsföring
Fler provavsnitt
Kursinnehåll
Vad du lär dig i kursens sju kapitel
Inledning
- Välkommen till kursen
- Är inte allt content?
- Det här är innehållsmarknadsföring
Inkluderande innehållsmarknadsföring
- Hur mår din målgrupp
- Det här är inkludering
- Inkludering ger resultat
- Exempel på inkluderande innehåll
- Dra lärdomar
Skapa innehåll
- Klargör dina syften och mål
- Välj kanal
- Innehåll för Instagram
- Innehåll för podcast
- Informativt innehåll
Innehåll utifrån teman
- Transparens
- Användargenererat innehåll
Innehåll av tråkiga ämnen
- Syftesdrivet innehåll
- Ha glimten i ögat
- Få målgruppen att förstå
- Fallgropar att undvika
Innehåll med influencers
- Ta hjälp av experterna
- Möjligheter och inspiration
- Planera och genomföra
Publicera ditt innehåll
- Verktyg för innehållsskapande
- Checklista innan du publicerar
- Summering
Vanliga frågor och svar
Vad är Moderskeppet?
Moderskeppet är en onlinetjänst för kompetensutveckling. Här finns 500 onlinekurser inom digital kompetens som AI, teknik, program och appar. Kurserna lär ut viktiga färdigheter som behövs på en modern arbetsplats för tjänstemän. Moderskeppet har även soft skill-kurser som förbättrar mötesteknik, distansarbete, ledarskap och produktivitet.
Vem är kurserna på Moderskeppet för?
Kurserna är för alla som utför mycket av sitt arbete framför datorn och arbetar i kontorsmiljö, fysiskt eller digitalt. Med arbetsdagar som innehåller eget arbete, möten, diskussioner och samarbeten. Kurserna är för medarbetare på företag, organisationer och myndigheter.
Är Moderskeppet en ren onlinetjänst?
Ja. Du betalar årspris per medarbetare, som sedan kan se alla onlinekurser för sin utbildning och kompetensutveckling, så mycket hen vill.
Kurserna
Är alla kurser tillgängliga jämt?
Ja. Det finns inga start- eller sluttider. Alla kurser är inspelade och medarbetaren (och du) ser dem precis när det fungerar bäst att ägna sig åt kompetensutveckling.
Finns det en komplett lista på kurser?
Ja, vi har ett sökbart Bibliotek med alla onlinekurser. Det är många…
Vem är lärare på Moderskeppet?
Vi har över 200 lärare i våra kurser. Vi rekryterar ämnesexperter med erfarenhet av utbildning och kompetensutveckling. Sedan jobbar vi med dem i flera månader för att skapa en onlinekurs. Du kan besöka lärarnas profilsidor.
Kommer nya kurser att ingå i medlemskapet?
Ja, och det kommer flera nya onlinekurser varje månad.
Vart vänder jag mig för kontakt?
Du kan kontakta oss via mejl.
Köpa in Moderskeppet
Vad kostar Moderskeppet?
Moderskeppet för minst två personer kostar 4 400 kronor per person och år. Priset är exklusive moms. Priset per person sjunker sedan med ökat antal användare. Så vid 15 medarbetare hittar vi ditt pris via våra företagskontakter. Vill du köpa till bara en person är det möjligt.
Kan jag köpa in bara en kurs till alla medarbetare?
Inte direkt online. Men i kontakt med våra säljare finns lösningar för många företags behov inom onlineutbildning och kompetensutveckling.
Är det bindningstid?
Det är ingen bindningstid. Du kan avsluta när du vill. Du och dina medarbetare har tillgång till kurserna den återstående tiden som du har betalat för.
Hur avbryter jag?
Du avbryter med ett enkelt knapptryck på en webbsida du har tillgång till.
Kan jag ångra mitt köp?
Ja, du får pengarna tillbaka i 60 dagar om du inte är nöjd. Du bara kontaktar kundtjänst (du kan svara på alla våra mejl).
Kan jag köpa mot faktura?
Ja, vi har fakturabetalning. I kontakt med kundtjänst kan du få så kallad e-faktura.
Finns det kvitton?
Ja, vi bokför vi också, så vi vet. När du betalar med kort skapas ett kvitto. Med moms och allt bokföring kräver.
Vad händer efter 12 månader?
Då förnyas ditt köp med automatik. Du meddelas en månad innan förnyelsen sker.