ModerskeppetArtiklar

Lite äldre, lite fetare – En ny logotyp är född

Mattias Karlsson

Jämfört med andra företag får jag anta att vi är rätt unga. Så säger man till oss i alla fall – ”ni är ett så ungt företag” brukar min bokförare utbrista varje gång vi gör något okonventionellt. Taket just nu är 37 år, ingen är äldre än så. Trots det, flera av oss har ramlat ur målgruppen för P3 (ungdomskanalen), vi undrar varför folk vill klä sig i samma fula kläder vi hade på 80-talet och vi är skämtsamt ”lite äldre, lite fetare”.

Det stående skämtet födde tanken att vi kanske skulle uppdatera raketen. Och även göra den lite mildare röd och lite knubbigare kring midjan. Hänga med oss upp i åren lixom. Nu är det gjort. Designer är precis som förut vår egen Fredrik Holm.

Samtidigt har vi uppdaterat hela vår logotyp litegrann. Mest är det den så kallade taglinen som förändrats till att tydligare representera vår nya inriktning med lika mycket fotokurser som Photoshopkurser.

Vi kommer fortfarande skriva, tipsa, blogga förstås i textform. Men Moderskeppets huvudintäkt är ”videokurser för fotografer” och därför tycker vi det passar i loggan.

Senast uppdaterad: 3 maj 2024