För att kunna använda dina Adobe-program krävs det att du har den lilla applikationen Creative Cloud installerad på din dator.
Creative Cloud hjälper dig att hålla koll på programuppdateringar, installera nya program och få support vid problem.
Så hittar du Creative Cloud-ikonen på din Mac
När du har installerat Creative Cloud startar programmet som standard automatsikt när du startar upp din dator. Du hittar genvägen till Creative Cloud, som ser ut som ett litet moln, i din dators menyrad.
Vad du gör om Creative Cloud inte syns?
Om du inte ser det lilla molnet i din menyrad kan det vara så att Creative Cloud inte är igång på din dator. Då behöver du starta det manuellt – precis som du gör med andra program på datorn.
Sök
Allra enklast är att söka efter Creative Cloud med Spotlight. Du hittar funktionen överst till höger på din Mac.

Mapplats för Creative Cloud på datorn
Öppna Finder på datorn och välj Program. Leta rätt på mappen Adobe Creative Cloud och öppna sedan programmet Adobe Creative Cloud.

Sökvägen till programmet är Mac HD/Program/Adobe Creative Cloud