Onlinekurser i Instagram
Du kan lägga otaliga timmar på Instagram utan att det skapar något värde. Med våra kurser blir det ändring på det. Vi lär dig och dina medarbetare att arbeta strategiskt, så att ni når ut, engagerar och stärker organisationens varumärke.
Ida Bengtsson, lärare på Moderskeppet
Lyckas på Instagram med Idas hjälp
Ska du publicera en reel, story, inlägg eller sända live? Hur ofta? Vad är egentligen en boost? Är det värt att marknadsföra inlägg eller ska du satsa på organiskt innehåll?
Det är några av frågorna som du får svar på i vår populära kurs för dig som arbetar med Instagram på jobbet.
Är Instagram plattformen för er?
”Måste min organisation verkligen finnas överallt?”
Svaret är nej. För att lyckas med sociala medier behöver du inte vara på alla plattformar – men du behöver vara på rätt. I den här kursen får du tydlig vägledning i hur du väljer de kanaler som faktiskt ger resultat för just din organisation.
Grunderna i digital marknadsföring
Är du helt ny på digital marknadsföring? Då är den här kursen för dig.
Din lärare Sarah Dayan reder ut alla begrepp, förklarar hur du ska tänka och guidar dig till rätt val för att öka din digitala närvaro på ett framgångsrikt sätt.
Fördjupa dig och vässa innehållet
Det finns alltid mer att lära. Så som hur du arbetar med mångfald i ditt innehåll, kommunicerar i kriser och skapar en bildpolicy.
7 bra skäl att satsa på Instagram som företag
1. Ökad synlighet. Instagram har miljontals aktiva i Sverige. Alltså är det en möjlighet att nå ut.
2. Engagerande visuellt. Med bilder, videoklipp (reels) och stories kan du visa upp produkter, tjänster och verksamheten på ett engagerande sätt.
3. Direkt kommunikation. På Instagram kan du få en nära relation till dina följare.
4. Marknadsföring. Med enkla sponsrade inlägg kan ditt företag driva försäljning och kontakter direkt från Instagram.
5. Trovärdighet. En aktiv och professionell närvaro på Instagram förbättrar varumärket och skapar förtroende.
6. Målgruppsinriktning. Genom Instagrams annonsplattform kan du skapa kampanjer mot smala urval – ett billigt sätt att nå ut.
7. Insikter och analys. Instagram företagsfunktioner ger mer insikter. Det hjälper dig att förstå din publik.
Med Instagram kan ditt företag alltså nå ut, visa era produkter och bygga starkare relationer med era kunder (följare, fans, användare eller medborgare).
Du lär dig hur i våra onlinekurser.